Avui he pogut assistir a una
entrega d’informes a una de les famílies. En ella he observat que la mestra
primer feia comentaris verbals a la mare, fent referència a esdeveniments o
actituds del nen en situacions concretes.
Aquestes observacions sempre
eren explicades i contextualitzades, de manera que els familiars poguessin
entendre la rellevància d’elles, a més de comparar-los amb les actituds del nen
a principi de curs. És a dir, es feia especial menció a l’evolució, com per
exemple que a principi de curs li costava molt menjar sense embrutar-se i
embrutar als companys, però que ara ja sap alimentar-se assegut i sense fer cap
desastre, o que quan té un problema ja té prou confiança per explicar-li a la
mestra. O sigui, des del meu punt de vista, la primera intenció de l’educadora
era fer sentir bé als pares informant-los de tots els avanços que ha fet el
nen.
Després han comparat
comportaments de casa i l’escola, per resoldre alguns dubtes de la mare i han
seguit amb una menció dels ítems més destacables de la fulla d’avaluació. De manera
que tot allò que pogués suscitar algun dubte, amb les observacions o matisos de
la mestra quedés resolt. Doncs, l’informe que se’ls hi entrega consta de quatre
parts (adaptació, coneixement de l’entorn, coneixement de si mateix i llenguatges)
i a cadascuna hi ha un nombre d’ítems, els quals es contesten amb les
variables: sempre, quasi sempre, de vegades, mai i quasi mai. Així que és obvi
que contestar una pauta com “respecta les normes” amb un “de vegades” és
bastant ambigu i requereix d’una explicació.
I per finalitzar la tutora ha demanat
les impressions dels pares envers alguns temes, com el reconeixement de les
lletres, ja que és allò darrer que han treballat. Cosa que li ha donat peu per contar
quines són les fases que segueixen els nens en l’aprenentatge lecto-escriptor,
per a que així la família entengués perquè el nen ha deixat de fer gargots per
passar a fer boles amb palitos i algunes lletres, sobre tot les del seu nom.
Ha estat un espai de temps curt
però on he entès la rellevància d’una comunicació sana i constant amb les famílies,
per a que així elles estiguin tranquiles i entenguin la importància de les
primeres adquisicions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario